Thursday, March 15, 2007

Familia mea ( puteti citi romanul) nu se teme de globalizare

Fiti atenti ce tema grozava si adeseori catalogata ca fiind foarte vasta mi-am ales azi. Nu o s-o studiez decat din punctul de vedere care-mi afecteaza familia si anume acela ca o sa devenim curand poligloti (ei as! vrea eu). Majoritatea membrilor familiei mele, destul de numeroasa dealtfel (pot sa spun neamul meu), cunoaste “aproximativ” doua limbi de circulatie internationala, franceza si engleza, pe alocuri germana.
De 15 ani studiem cu osardie limba spaniola dupa ureche in diversele ei forme cel mai bine reprezentata de telenovelele mexicane, sud-americane si spaniole dar nici limba portugheza (cea vorbita in Brazilia) nu ne este cu totul straina.
Astfel multi dintre copiii nostri si rude apropiate s-au hotarat sa invete limba la ea acasa, fratele meu cel mai mic studiaza de ani buni engleza-americana la NY impreuna cu toata familia lui, fiica mea limba germana, o nepoata greaca, altii cipriota, spaniola, italiana, portugheza si se pare ca mai au mult de invatat ca nu se hotarasc sa se intoarca acasa, s-ar putea sa fie un studiu care sa dureze toata viata, ca sa zic asa.
Sora mea mai mica M. are abilitati de comunicare in limba chineza in care “interpreteaza” foaarte frumos diverse cantece la cererea audientei, la aproape toate petrecerile de familie si care ne-ar dezamagi profund daca nu si-ar drege glasul cu putina bere sau nitelus alcool ca sa poata lua cu succes sunetele acute. Am aflat din surse demne de incredere ca aceasta limba mai mult se canta decat se vorbeste.
Dupa cum va spuneam, familia mea nu se teme de globalizare si va dau chiar un exemplu concret: cand au venit musafiri din Grecia cu ocazia casatoriei nepoatei mele I cu un tanar grec, nici unul nu ne-am facut de rusine neamul, am “vorbit” de ne-au durut mainile si ne-am imbogatit vocabularul si cu cateva cuvinte grecesti.
P.S. are dreptate vio, am uitat sa vorbesc si despre limba turca in care un nepot de verisoara vorbeste ca in limba materna ca a terminat nu stiu ce liceu de prestigiu din bucuresti, cu predare in limba turca. Asta e.