Monday, March 5, 2012

Iubiri de(-o) primavara

Duminica 4 martie, o zi friguroasa, mohorata si cu foarte muuuuult vant. Stau in casa,


la caldura focului si din timp in timp (prea des, as putea sa spun), privesc pe fereastra, doar- doar voi observa mai repede decat cel mai performant aparat radio controlled, ceva schimbari de bine in starea vremii. Privelistea ce se desfasoara in fata ochilor nu-mi aduce nimic nou: prispa cu un scaun, pe care il impart pe rand cainele (fara nume al) vecinei si pisica Bella,


cu mitele noastre:
Mitzy,



Katy,




Willy




si mitele din vecini,




toate atrase de hrana ce le-o oferim din timp in timp si nu numai din aceasta cauza,
apoi curtea cu pomii si straturile de flori ce se ascund ochilor inca sub stratul gros de zapada si in fata, langa gard,



batranii salcami ce-si casca plictisiti gurile stirbe in asteptarea zecilor de grauri ce-si vor face cuib in scoarta lor primitoare.
E distanta marisoara intre casa si gard, ca acolo este gradina in care cultivam cateva feluri de legume pentru bucuria noastra si am crezut ca nu vad foarte bine cand mi-am aruncat ochii pe fereastra si am simtit ca asteptarea nu mi-a fost in zadar, da, am vazut primul graur sosit din migrare, la scorbura din salcam, acolo unde ii era cuibul anul trecut.
Cand am scris mai sus ca mitele vin la noi pentru hrana si nu numai, am vrut sa spun ca animalutele primesc mangaieri din partea noastra si o vorba buna si de asta cred ca ne cauta de mai multe ori pe zi, pentru ca au fost si zile in care nu le-am putut oferi celor din vecini mancare si ele continua sa vina in curtea noastra.
Azi de dimineata am fost suparata pe un motan pe care l-am botezat Ochisor,pentru ca are un singur ochi, pe celalalt l-a pierdut in vajnice batalii cu motanii din vecini, care dau iama prin "haremul lui" (asa crede el ca prea isi marcheaza teritoriul mereu) de mite pe motiv de "iubire de primavara", care se lasa negresit cu urmari (si cu urmasi). Lui Ochisor, (il puteti identifica in poza cu mitele din vecini, avand culorile asemanatoare cu ale lui Katy, pisica ce sta cu spatele in pozele respective, el aflandu-se in dreapta, jos) i-a cazut cu tronc Katy (pisica lui Mitzy) care nu a implinit inca 1 an si eu ca o stapana vigilenta, i-am dat cateva scatoalce lui Ochisor (pe care de altfel il suspectez ca ar fi tatal lui Katy ca prea seamana amandoi) s-o lasa in pace pe mandra. Mare gresala din partea mea, la cateva minute dupa incident, am vazut-o pe Katy tarandu-se pe burta si frecandu-si botisorul pe jos acestea fiind semne ca donsorica este in calduri, deci dornica de iubire si cu proxima ocazie urmeaza sa-mi cer scuze fata de Ochisor, administrandu-i o portie sporita de hrana.

No comments: